niedziela, 16 grudnia 2012

Świąteczne malowanie światłem - Ty też możesz zrobić podobne zdjęcia


Już prawie Święta. Wszędzie gdzie się nie ruszymy możemy oglądać pięknie przystrojone choinki, dekoracje świąteczne, oświetlenia... U niektórych już w domach tez stoi pięknie przystrojona choinka. Zanim na dobre się zacznie szalony czas przygotowań przed świątecznych - mam na myśli gotowanie potraw i poszukiwanie ostatnich prezentów, warto na chwilę przystanąć i nacieszyć się pięknem tego wszystkiego. Może nawet w celu odpoczynku. 
Kilka dni temu zmobilizowana przez inną blogowiczkę zabrałam się do robienia zdjęć mojej choinki. Niestety  okazała się mało atrakcyjna na zdjęcia, światełka są słabe i postanowiłam zrobić coś innego. Zaczęłam fotografować łańcuch z lampkami który mam zamiar zawiesić na poręczy schodów. Poniżej umieściłam  jego zdjęcia - te oznaczone jako robione na statywie. Wykonywałam je w pomieszczeniu przy zgaszonym świetle. Wykonałam tez próbę z filtrem gwiazdkowym ale jeszcze mam trudności z dobraniem odpowiednich ustawień do zdjęć z nim wykonywanych.   
Pozostałe zdjęcia zostały wykonane na powietrzu, późnym wieczorem. Byliśmy na Świątecznym Festynie gdzie kolorowych światełek i choinek nie brakowało. 

Zapraszam do obejrzenia tych zdjęć. 


Obiektyw Canon 50mm, 1/30s, f/1,8, ISO 400, MF  

Obiektyw Canon 50mm, 1/30s, f/2,2. ISO 400 , MF

Obiektyw Canon EF-S 50-250mm, 194mm, 1/4s, f/5,6, ISO 100, MF, statyw

Obiektyw Canon EF-S 50-250mm, 250mm, ISO 100, 1/10s, f/10, MF, statyw

Obiektyw Canon EF-S 50-250mm, 250mm, 1/10s, f/10, ISO 100, MF, filtr 6-cio gwiazdkowy, statyw

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, 100mm, 1/20s, f/5, ISO 100, AF, filtr gwiazdkowy, statyw

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, 123mm,  1/60s, f/5, ISO 100, MF, statyw

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, 65mm, 1/50s, f/4, ISO 100, MF, statyw

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, 194mm, 1/4s, f/5,6, ISO 400, MF

Obiektyw Canon 50mm, 1/3s, f/9, ISO 400, AF 

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, ogniskowa zmieniana w trakcie, 2s, f/5,6, ISO 100, MF 

Obiektyw EF-S 55-250mm, 220mm, 2s, f/11, ISO 100, MF

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, 250mm, 2s, f/32, ISO 100, MF

Obiektyw Canon EF-S 55-250mm, 250mm, 2s, f/32, ISO 100, MF 

Obiektyw Canon 55-250mm, 116mm, 2s, f/9, ISO 100

Obiektyw Canon 55-250mm, 250mm, 2s, f/10, ISO 100

Obiektyw 55-250mm, 250 mm, 2s, f/14, ISO 100

Obiektyw Canon 55-250mm, 250mm, 2s, f/29, ISO 100

Obiektyw Canon 55-250mm, 250mm, 2s, f/22, ISO 100

Wykonałam je trochę inaczej niż dotychczas, ale jestem bardzo zadowolona z efektów jakie uzyskałam. Na pewno jeszcze nie raz się w ten sposób pobawię.  

Jeżeli prześledziłeś parametry z jakich korzystałam żeby wykonać zdjęcia powyżej możesz zauważyć iż najważniejsze jest aby skorzystać z możliwości manualnego ustawiania ostrości (MF) koniecznie dłuższych czasów otwarcia migawki i po prostu się bawisz :) A i gdyby kogoś interesowało - skorzystałam z pomiaru światła częściowego. 

Jak Tobie się podobają efekty mojej zabawy?




10 komentarzy:

  1. Zajrzałam z ciekawości jakie efekty uzyskałaś fotografując swoją choinkę , a zobaczyłam piękne obrazy malowane światłem ,naprawdę uzyskałaś ciekawe efekty,to 5 od dołu niczym ogniki kolorowe.Świetne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cie Alicjo na moim blogu :) Cieszę się,że prace się podobają. Też lubię te ogniki... :P Zapraszam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawdę świetne zdjęcia !!!!! ;)
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia oraz notka :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękne zdjęcia *_*
    też chciałabym mieć taki talent do fotografowania, ale nie mam dobrego sprzętu, choć chęci wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talent do fotografowania nie zależy od sprzętu. Trzeba mieć po prostu wyobraźnię i patrzeć na rzeczy inaczej... A sprzęt ma Tobie tylko pomóc, żeby jednak pomógł musisz wiedzieć jak się nim obsługiwać - i to wcale nie znaczy, że musi być drogi. Pierwsze moje zdjęcia robiłam Canonem PowerShot A75 a zdjęcia też dobre wychodziły. Zobacz tutaj http://vienewi.blogspot.com/2012/09/ze-starego-kufra-2006_28.html
      Dzisiaj najprostsze aparaty są dużo lepsze od tamtego. Większość aparatów w telefonach też jest lepsza :) Więc próbuj... Czytaj moje porady i spróbuj je zastosować ;)

      Usuń
    2. Mam Canon PowerShot A590, będę próbować :)
      ale faktycznie najpierw muszę troche tych ustawień ogarnąć :D
      jesteś profesjonalnym fotografem?

      Usuń
    3. Super poznaj lepiej swój aparat i próbuj :) Masz tu też trochę artykułów które pomogą Tobie opanować Twój aparat.
      Czy profesjonalnym? - to zależy kogo uważasz za profesjonalnego fotografa... Nie mam jeszcze swojego studia a fotografie na zlecenie czasami tylko robię... Fotografia to przede wszystkim moja pasja ale chciałabym aby było to coś czym również zarabiałabym na życie. Wtedy miałabym więcej czasu na robienie tego co kocham :)

      Usuń
  6. ciekawe te zabawy ze światłem...
    sama lubie eksperymentować

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy